Sunday, June 7, 2009

Menghantar orang nak "Fly"...??

Alhamdulillah..satu lagi peristiwa yang sangat menyeronokkan saya serta yang mengikuti saya dalam perjalanan jauh di pagi Ahad ke KLIA. Bergerak dari Al-Amin pukul 8.45 pagi, tiba di KLIA pukul 9.50 pagi. Satu jam lima minit sahaja!!! Memang lancar jalan pada hari itu kerana tak banyak sangat kereta di pagi hari itu.

Setibanya kami di KLIA, cepat-cepat kami pergi tempat berlepas dalam negeri, nak cari Omar Abdul Rahmad bin Muhammad Abdullah. Sebab beliau akan berlepas pukul 10.10 pagi ke Kelantan bersama dengan ibubapanya untuk sambung belajar di Jaypetra. Hehe. Sempat juga bertemu dengannya, tapi tak lama sangat. Dapat la bergambar jap dengan Omar. Dah besar dah budak ni. Hehehe..

Mudah-mudahan beliau dapat yang terbaik di tempat baru sana. Ketika berjumpa dengan Omar, tak dapat borak panjang pun. Dapatlah melawak sedas dua dengan dia. Hehehe..
Kemudian, datang pula Rahman Roozali, Mushana, Maimin Shahriman ke KLIA. Tapi Omar dah berlepas. Kami pun pergilah makan sebentar di Taman Makanan (Food Garden) di tingkat bawah KLIA. Mahalnya makanan di sana!! Laksa Penang RM6.00!! Pergh!! Tapi kenyang jugak..Hahaha!!


Akhirnya amirularif tiba di KLIA, cepat-cepat kami naik ke atas untuk menghantarnya ke tempat berlepas. Bila bersua, borak-borak jap dan wajib ke atas kami melawak sedas dua sesama kami. Hehehe. Berjumpa juga dengan Pak Mad (En. Ahmad bin Che Mat = bapak mirol) dan berborak dengannya sebentar. Pak Mad cakap pada saya; "Dalam masa 18bulan ni, kami berebut siapa nak jumpa siapa nanti". Saya jawab; "Mesti pakcik yang jumpa Mirol nanti, pakcik pun nak bercuti gak kan?hehe.."

Kemudian tidak lama selepas itu, mereka juga perlu bertolak segera. Sempat juga kami bergambar sebentar. Tiba-tiba terkenang pula peristiwa menghantar Abdul Rahman bin Dashuki ke Mesir tahun lepas. Cuma kali ini, nak hantar orang tu takde la jauh sangat, tapi tetap pegi oversea jugak..hehe..Kami yang menghantar pun taklah ramai sangat. Kami doakan agar selamat anda di sana.

Kemudian kami pergi UIA Nilai, ikut jalan tak perlu bayar tol. Habis sesat tak tau kemana. Tiba-tiba jumpa USIM pula. Maka kami pun berdoa sebentar. Alhamdulillah dimudahkan Allah kami terjumpa papan tanda menunjukkan jalan ke Giant. Terjumpa dengan banyak Nuklear Silo di Nilai. Akhirnya jumpa juga UIA Nilai. Kami berjumpa dengan anak-anak Al-Amin yang belajar di sana. Tapi.........sorang jer yang ada. Kami mendengar rintihan pelajar-pelajar di sana serta permasalahan yang mereka hadapi. Insya Allah, tak lama lagi, akan tiba penyelamat yang akan membawa khabar gembira kepada mereka semua.
Sekian sahaja laporan perjalanan saya di hari minggu ini.

6 comments:

-.rashid.- said...

apa yang saya dapat perhatikan/lihat/tatap/menyelami/menghayati/menilai post ini, saya dapati gaya anda dalam semua gambar semuanya sama! hahahahahaha

-Amin HaR- said...

waah...hahaha!!
begitulah...comment saya dah dickp oleh acheet jugak...hahaha~~~

Ha..thn depan ade lagi sesi menghantar org nak F~L~Y~ juga...insya-Allah
cuma jgn terfly sekali sudeyh...
tunggu ah siape gerangan itu....
mari kite lihat siapa kena~~

mas syarep said...

gaya apa ek?xphm ar?
sape ek thn dpn nk fly?
ntah2 ana kot..cewah..haha!!

~al-Barq~ said...

hahaha gamba yg last tu kegemaran saya .........

mas syarep said...

suka ker?hehe..amik ar..hehe

Unknown said...

hmmm..
abangku semakin tembam...
isy3...