Sunday, January 3, 2010

Semua orang sebut pasal Tahun Baru..

Apa ada pada Tahun Baru? Awan tetap ada di langit, jam tetap terus berdetik, matahari tetap terus menyinar, angin tetap meniup, air tetap mengalir. Jadi apa istimewanya Tahun Baru sehingga disambut meriah? Pastinya para blogger, memulakan blog mereka dengan cerita tahun baru. Setiap kali Tahun Baru, pasti ada azam baru. Semua orang pasti ada cerita tersendiri tentang Tahun Baru.

Anda rasa, apa yang ada pada Tahun Baru?

Mungkinkah perisitiwa yang menggembirakan? Atau yang menyedihkan? Pastinya ramai juga yang bermuhasabah tentang tahun lepas. Sejauh mana pencapaiannya serta prestasinya. Baguslah jika anda dapat mengambil masa untuk bermuhasabah. Saya sendiri tidak sempat menulis apa-apa tentang Tahun Baru. Hehe.

Adakalanya peristiwa yang lain itu memberi kita pengajaran serta hikmah disebaliknya. Terpulanglah kepada sesiapa menilai pengajaran yang diterima dari setiap perajaran tu. Tidak kiralah ia suatu yang menyedihkan atau menggembirakan atau mengecewakan dan sebagainya. Apa yang penting, kena berusaha untuk mengambil kesan yang baik dengan setiap pengajaran itu.

2 comments:

amin.mh said...

hari keteraturan

Silhouette Cardin said...

tahun baru...buka hati..buka minda...
ketahui info-info mengenai konspirasi dunia di:
http://holywar-efairy.blogspot.com/