Sunday, May 31, 2009

Macam-macam..macam-macam..

Oleh kerana dah lama tak update blog, maka kali ini ingin saya update dengan ringkas beberapa perisitwa yang menarik dalam kehidupan seorang pembantu makmal ni.

1. Training nasyid dengan Ust Azhan untuk persembahan hari guru. Hohoho..memang menarik..training bukan main bersungguh-sungguh lagi ringkas. Mula-mula baca lirik yang dia gubah, haha!! Tergelak guling-guling ar..hehe!! Maka kami pun berlatih untuk yang terbaik mampu kami lakukan. Tempat berlatih?? Rahsia...hehe..Memang berhabuk tempat tu..tapi apa boleh buat. Nak berahsia sangat, tempat tu jadi pilihan kami.

2. Esoknya, Hari Guru peringkat sekolah. Selamat Hari Guru!!! Mereka tu pun guru-guru saya juga. Tapi saya menjadi bahan depan orang ramai waktu sebelum perasmian. Apa boleh buat, memang saya bukan guru, menyemak kat dalam program tu buat apa kan? Tapi kepada yang terlibat, jangan risau la..ana dah maafkan dan ana tak kisah pun. Benda dah jadi...

Tapi seronok tengok persembahan-persembahan para pelajar SMIAA kali ini. Persembahan T1 memang power!! Tapi yang kelakarnya dalam persembahan T1 tu, semua yang menyanyi tu semuanya suara budak lagi, tapi ada la sorang budak ni suara dah pecah..hehe!! Go go Form1!!

Video-video hari guru pun memang gempak. Terutamanya yang f4 dgn f5 buat tu. Tapi bila tengok balik, rasanya macam lebih kurang video Muslim Amerika buat jer. Tak ingat apa nama tajuk video tu. Tapi memang power!! Tahniah korg!!! Dan terima kasih juga ar..sebab ada juga beberapa saat muka saya masuk dalam video tu. Tapi lepas tu, kena perli dengan ustaz-ustaz sebab video tu kata belajar di Jerman. Tapi Sarep ni tak keluar dari negeri Selangor pun. Aduh!! Lepas kena bahan dengan murid, kena pula dengan ustaz-ustaz. Kena pulak masa persembahan guru, si Sarep ni boleh terlupa lirik pulak. Lagi ar kena bahan. Tapi ustaz lain pun kena bahan gak sebab pitching lari, bunyi "param-param" lagi kuat dari solo. Hahahaha!!. Macam-macam..macam-macam..

3. Mandi sungai. Sudah lama mengidam nak mandi sungai, akhirnya tiba tarikh yang dijanjikan. Bawalah budak-budak yang juga kepingin sangat untuk mandi sungai. Sebelum mandi, singgah sebentar ke Kem Asas yang dekat-dekat situ juga. Tiket mandi sungai pun masih disimpan lagi. Betul-betul kerajaan negeri berkebajikan kepada sesiapa yang ingin mandi sungai. Hehehe..satu kepala satu ringgit. Semasa ziarah di Kem Asas, kagum melihat AJK Banin ada seluar uniform rasmi. Tapi baju mereka berpelbagai pula. Hehe.. Ketika itu melihat adik-adik ni sedang bersiap-siap untuk membuat gadget. Tapi malangnya, hambar melihat mereka, ada yang sekadar duduk-duduk di tepian sahaja. Kami pun bertanya kepada salah seorang peserta banin Kem Asas itu,

Sarep: "Adik buat apa ni?"
Banin 1: "Tengah buat gadget.."
Sarep: "Tapi ni duduk-duduk jer?"
Banin 1: "Memang tengah duduk, tengah tengok diorg potong buluh."
Banin 2: "Bagi semangat kat diorg, kalau diorg salah potong, kitorg tegur ar.."
Sarep: "aduh..(dalam hati dah berguling-guling)"
Sarep: "Weyh mirol, sume..jom ar kita gerak, duduk sini buat tambah dosa kutok diorg jer.."

Akhirnya kami bergerak ke tempat kami. Memang sengaja sampai ke tempat itu tidak mandi dulu, sebab nak bagi perasaan geram pada sungai tu membuak-buak. Hehehe..

4. Pergi makan kenduri. Sepanjang perjalanan. Dah sampai ke tempat kenduri, dah habis makan kenduri, dah jumpa pengantin, tak abis-abis kena bahan dengan diorg si Mirol, Asip, Amin..nasib baik Abu tak menyerlah. Hahaha!! Takpe korg....sabo jer la..

5. Makan-makan dgn family pulak..Makan masakan cina..sempena besday my father..hoho..memang kenyang..alhmdllh..berbaloi dapat belanja ayahnda.

6. Menghitung hari untuk program "Akademi Murobbi". Beberapa hari ni, seorang demi seorang menarik diri dari program tersebut. Aduh..kecewanya!! Dipilih dari mereka yang tersaring, tak dapat pergi pula. Apa boleh buat, dah ketentuanNya macam itu. Kita buat yang terbaik sahaja dan semata-mata untuk mencari redho Allah.

Cukup la setakat ni. Memang bermacam-macam perisitwa menarik yang saya lalui sepanjang minggu ini. Huhuhuhu..

9 comments:

-.rashid.- said...

mmg btul pun macam video muslim amerika....cuma versi hari guru
hahahahah
nasib baik x masukkan scene 'cumel' kah3

Unknown said...

aku tak bahan kau la. aku memberi semangat, hahaha. weh, serius tak boleh join. maid aku yang 'sangat baik hati' telah menyorokkan buku akaun kami sekeluarga. bukan buku akaun je, barang2 lain pun ada dia angkut bawak balik indon. so nak kena pergi angkat sumpah la apa la. maaf la ye

(aku nak bagi 'ha' rabithah kat minah pencuri tu. wahaha)

~al-Barq~ said...

wkt lupa lirik tuh bleyh plak buat muke tgh berfikir lame plak tu .... hehehe

mas syarep said...

.-rashid-. ->
hehe..cumel tu..delete ar weyh..!!kang ntah ape korg edit kt scene tu kang..

amirularif ->
ko bg semangat ker??ouh..br phm..
tp semangat ape mcm tu!!!
tu yg tertumpah nasi ko tu..hahaha!!kantoi!!
maid ko ni mmg ar..
saje jer cr psl..
pegi la ko bersumpah la berbagai..

~al-Barq~ ->
ntah..dh telupe..so buat ar muke telupe..hehe

-Amin HaR- said...

OK ah muke terlupe..
sebbaek tak terngange...ghahaha
abeh silap nnt terkeluar jugak param param tetibe....

As-Syukri said...

jgnlah kecewa sbb budak2 xle pergi, mungkin mereka adalah golongan yg terpilih, tetapi mereka tidak dipilih oleh allah.

once again, im very2 sooooorrrryy for not coming to akademi murobbi. what can i do? my lord sent me an invitation card.

Afiq Hakimi said...

Aaarghh...rasa bersalah lak tak pergi ke Akademi Murobbi dah abang Sarep kata gitu. Takpela, every dark cloud has a silver lining.

Tengok rehearsal pun F1 ana setuju memang mantap.

`Ammar Sahrim said...

tarbiyyah di al-amin makin mantap... pengisian akademi murobbi yg ana baru dapat di zaman ipt sudah diperoleh mereka sejak di bangku sekolah. cemburu ana. moga melahirkan para murobbi dan murobbiah yg punya jiwa yg kuat.

komen pasal sungai: sarep=sungai. ada sungai, ada sarep. pukul 3 pagi pun sanggup berkemban dengan mankie dan aku dalam sg di INSTUN. hahaha.... terigt memori itu.

mas syarep said...

-Amin HAR- hehe..tu spontan jer tu..xterpikir nk ternganga plak..hahaha!!

org yg bawa keamanan..
hehe..invitation from Allah?tu pegi syurga tu..btul ker nta dpt?fuh!!!jelous ana ni!!!

Speedster412..xpe la..bende dh jd..ape bole buat..so..nta WAJIB tanye sama org2 yg dtg prgm tu k?

ammar ibn sahrim..
ana lagi jelous..tgk semangatnyer diorg tu..mne ana dpt time ana skola tu..
hehehe..psl sungai tu..mmg terpaksa exited about sungai..sbb tanpa sungai..siapalah kita..so tu yg exited even mandi pkul 3pg pun..hehehe..mankie pun sonok ape..hahaha!!