Sunday, December 28, 2008

Intifadhoh ke-3 diisytiharkan..!!!!!


Assalamu'alaikum wrhmtllh wbrkth kepada semua Muslimin yang membaca blog ini..

Sungguh penulisan kali ini menyeru kepada para pembaca sekalian agar tidak sekali-kali menutup mata dan telinga anda tentang berita yang tergempar pada 27hb Disember 2008.



Ketika 2008 sedang berlabuh tirainya menutup pelbagai kisah di 2008, kini timbul semula berita yang sangat menggemparkan seluruh umat Islam. Gaza diserang!!! Lebih 300 jiwa Muslim terbunuh dalam satu hari!!!!!




Bukalah sumber-sumber berita yang ada di dunia ini, semuanya menyampaikan berita yang sama. Suatu bentuk pembunuhan yang sangat ketara. Kekejaman yang tidak dapat ditutup lagi seperti sebelumnya. Sehinggakan ada diantara "orang kita" yang menyalahkan Hamas itu sendiri kerana atas tafsiran sendiri.

Mungkin kita tidak dapat membantu secara langsung, tapi ingin saya seru kepada semua agar tidak lupa untuk berdoa kepada Allah moga memberi kekuatan kepada keluarga mangsa serta penduduk Gaza akan terus tetap dalam jalan perjuangan mereka mencapai KEMERDEKAAN.

Saya juga menyeru kepada para pembaca sekalian agar mengajak dan menerangkan kepada orang-orang disekeliling anda, supaya tidak menghukum perjuangan rakyat Palestin terutamanya di Gaza itu sendiri serta jangan sekali-kali menyalahkan pemimpin rakyat Gaza itu sendiri. Jangan sekali-kali memandang enteng terhadap kebangkitan mereka. Jangan sekali-kali menghina semangat mereka. Ringankanlah beban keluarga mangsa dengan INFAQ kita kepada mereka.

Bangkitlah dari tidur kalian di sepertiga malam untuk kita memohon kekuatan bagi mereka yang sedang bangkit memperjuangkan keselamatan keluarga mereka. BerDOAlah dalam doa Qunut anda untuk keselamatan mereka sepertimana yang junjungan Rasulullah s.a.w lakukan ketika mana ramai Qurra' yang dihantar oleh Baginda untuk mengajarkan tentang Islam dibunuh oleh kaum Ri'il, Zakwan dan 'Usaiyah. Bahkan Rasulullah doa Qunut bukan pada solat Subuh sahaja, tapi solat yang lain juga terutamanya dalam solat witir.

Anas berkata: "Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. telah berqunut selama sebulan mendoakan bangsa arab kemudian meninggalkannya" [H.R. Bukhari dan Muslim]

Doa adalah senjata kita.

Adakah kita dapat tidur sedar lagi kita ini apabila mendengarkan berita bahawa katil-katil di hospital Gaza tidak dapat menampung lagi mangsa-mangsa yang cedera akibat pengeboman Zionis di rumah-rumah mereka, tempat-tempat kerja mereka dan universiti mereka.? Rumah mayat juga dipenuhi dengan darah-darah Syuhada..!!!
psst..Kemungkinan esok akan diadakan "luahan perasaan"....tunggu matlumat selanjutnya....(jgn sebarkan..baca shj)

3 comments:

.:muCid:. said...

psst
Ayuh sertai Demonstrasi AMAN sebagai tanda solidariti kita..selasa 30/12/08 jam 11.30 dihadapan bangunan tabung haji dan berarak ke kedutaan amarika dan memorandum akan diserahkan~ moga Allah memberi kalian kekuatan kepada kita untuk usaha kecil ini!!

.:muCid:. said...

ape kate... ana nk copy paste n sebarkan nta pnye post tu

mas syarep said...

silekn akhi..